tiistai 21. heinäkuuta 2009

HOME ALONE

Raikkaat raidat tuoksuvat taas puhtaalle ja odottavat siististi rullattuina syksyä ja lattioille pääsyä. Kesään ja lomailuun kuuluvat tietyt 'talven varalle' tehtävät rutiinit, kuten matonpesu, pakastimen sulatus ja mansikoiden pakastaminen. Syksyn lähestyessä kerätään talteen myös mustikat ja vadelmat. Mustikkasato on heikko tänäkin vuonna mutta ainakin puutarhassa 'Maurin makeat' näyttävät kypsyvän runsaina.

Minulla on nyt muutama ruhtinaallinen päivä, jolloin elän ja olen kotona aivan yksinäni, kissa-Samurai kaverinani vain. Miesväki viettää leirielämää. Siistiä, rauhallista ja leppoisaa. Iltaa kohti haikeus kuitenkin valtaa mielen ja kolkuttelee ikävänä sydänalaa. Nautin kuitenkin yksinolosta, nautin todella. Mutta vain pieninä palasina. Lauma pitää saada kokoon jo muutaman päivän jälkeen. Monta pientä hommaa on tehtävänä näiden päivien aikana, joten jätän koneen ja siirryn virallisempiin tehtäviin!

2 kommenttia:

  1. Heips ja onnittelut vaan ahkeroinnista! Olen aika kade. Viime kesänä tuli pestyä yksi matto, eteisen, sen jälkeen kun maton päällä oli tapahtunut verinen hiirimurha. Todistusaineisto oli jopa minun makuuni liian näkyvää ;-)
    Olen kotitöissä, siis kaikessa muussa kuin maankaivuussa, luvattoman laiska. Tai ehkä suurpiirteinen olisi oikeampi sana!
    Mukavaa koulunalkujen odotusta!

    VastaaPoista
  2. Melko laiska olen nykyään minäkin; tänä kesänä jopa puutarhatöissä! Näin loppukesästä ilmaantuu kyllä uusi tarmonpuuska, jos vanhat merkit pitävät paikkansa... odotellaan!

    VastaaPoista

Sanasi ilahduttavat aina.