torstai 30. kesäkuuta 2011

PAPATUSTA, LÖTRÖJÄ JAKKAROITA SEKÄ KASOJA

Olen pahoillani edelleen jatkuvasta kasvihuone-, kasvihuone-, kasvihuone-papatuksesta! Olen vain ilmeisen ihastunut kyseiseen laitokseen ja sen suomiin mahdollisuuksiin. Miehelle ostamani chili 'Hot Banana' puskee ensimmäistä hedelmää. Kasvihuone innostaa kokeilemaan kaikkea uutta. 
Sinkkinen pieni jakkara löytyi Minimanista, tosin se vaikuttaa liian lötröltä istumiseen. Täytyy laittaa jakkaralle jotain ennenkuin joku istuu sen jalat mutterille! Sekös harmittaisi, minusta tuo kapistus on kuin kasvihuonetta varten tehty. Siihen voi vaikkapa laskea kirjan käsistään, kun rupeaa ramaisemaan, tai teekupin.
Ikean Hyllis on osoittautunut oikein näppäräksi kasvihuoneen kalusteeksi, kiitos vain vinkistä Hortensia! Tukeva ja kestävä, ei siis mikään lötrö. Niin ikään kuin kasvihuonetta varten tehty.
Ympäristön maisemointi odottaa, minulla on nimittäin kaivuukielto päällä! Ennen kuin edelliset maakasat on levitelty, tiilikasa etupihalta siirretty syrjempään sekä tiilten puhdistamisesta syntynyt laastikasa hoideltu eteenpäin, ei ole asiaa lapion varteen. Maisemointi tuo taas tullessaan uusia kasoja; multaa, kivituhkaa, seulanpääkiviä. Voihan kasa! Kirsikkapuun siirsin kuitenkin jo kasvihuoneen nurkalle pihan perältä. Muutaman päivän se nuupotti lehtiään, mutta on jo piristynyt helteestä huolimatta. 

5 kommenttia:

  1. Mitenköhän me lukijatkaan voisimme kyllästyä ihanaan kasvihuoneeseesi? Ja kappas, David Beckhamkin on näköjään päässyt kasvariin :-D

    VastaaPoista
  2. No hyvä ettette ammu minua alas vaikka levy on jäänytkin päälle! Becky tosiaan päätyi kasvihuoneeseen, minne minä sitä alun perin suunnittelinkin ;)

    VastaaPoista
  3. Mä oon niin ihastunut kans tohon teodän kasvihuoneeseen! Ihana! :)

    VastaaPoista
  4. Lisäääää vaan kuvia kasvihuoneesta! Ihana tuo kirsikkapuu nurkalla, siitä tulee mahtava!

    VastaaPoista
  5. Kiitos Terhi ja Hortensia! Maisemointisuunnitelmat ovat melko lailla valmiina päässä; nyt yritän yehdä muut hommat alta pois ja sitten rupean muotoilemaan ympäristöä :)
    Kirsikkapuu on apelta saatu piiskataimi, joka ei ole löytänyt paikkaansa, mutta tuohon se sopii eikä tarvitse lähteä taimistoon tuhlaamaan!

    VastaaPoista

Sanasi ilahduttavat aina.